Otázka od fanúšičky, alebo prečo pri chudnutí nesledovať váhu

Ahoj! Sleduji tvoji stránku už docela dlouho a chtěla bych se zeptat jestli nemáš nějaké rady na hubnutí jedu fitness hodně poctivě jen jsem měla PPP a jak jsem začala teď jít šli kila nahoru tak bych chtěla poprosit o radu ? děkujii.

Ahoj! Dík moc, verných fanúšikov ako ty nikdy nie je dosť! 😀 Takže v prvom rade chcem od teba jednu vec:

ZABUDNI NA KG. Je to absolútne nerelevantný údaj. Ženy sú extrémne náchylné na zavodnenie, stačí trošku stresu, menzes, trochu viac sacharidov, to všetko sú faktory ktoré môžu zadržať kľudne 2-3kg vody a to zo dňa na deň. Keď si potom kontroluješ váhu máš pocit, že robíš všetko zlé, že máš diétu a priberáš, že to nemá zmysel atď.

Jediný relevantný údaj je:

MNOŽSTVO podkožného tuku

ideálny na kontrolu podkožného tuku je kaliper, ktorý ale asi nemáš, preto postačí aj bežný centimeter, kľúčové údaje ktoré ťa zaujímajú sú:

– obvod krku(šije)
– obvod pása
– obvod bokov

Každý človek môže mať drobné odchýlky na ukladanie tuku, niekto je náchylnejší ukladať tuk v iných partiách ako niekto iný, ale na základe štatistiky a tisícov odmeraných ľudí, vieme s vysokou pravdepodobnosťou vypočítať, pri výške a váhe + údaje spomenuté vyššie, koľko máš odhadom asi percent tuku.

Keď získaš tento údaj, prestane ťa váha zaujímať, pretože na to aby si mala dobrú postavu potrebuješ len dve veci:

– nízke percento podkožného tuku
– pribrať svaly

Takže už vieme, ako si kontrolovať či naozaj priberáš, lebo zadržiavanie vody nepovažujem za priberanie, alebo či chudneš. Teraz čo robiť na to aby si chudla:

musíš prijať menej kalórií ako spáliš

A to môžeš urobiť dvoma spôsobmi:

– obmedzíš kalórie
– neobmedzíš kalórie ale pridáš aktivitu ktorá ti ich spáli

Je na tebe ako sa rozhodneš, niekto zvláda lepšie obmedzenie kalórií, ak výmenou za to “nemusí” robiť cardio, zdvíhať činky atď. A niekto zas radšej pridá aktivitu, len aby si mohol vychutnať lahodný cheesecake od svojej ženy, tučný steak, alebo mcdonald :).

Ak chceš mať dopredu všetko vyrátané, a vedieť za koľko schudneš, potrebuješ poznať koľko kalórií asi za deň spáliš teda tvoje BMR + koľko spáliš športovými aktivitami tj čo presne robíš a ako často to robíš (napr fitness 3x do týždňa x 60min). Ak sa ti počítať nechce, meraj si ako som už písal:

-pás
-boky
-krk (šije)

ak obvod pásu a bokov klesá = chudneš tuk. Ak neklesá, priberáš, tj. treba ubrať kalórie = jesť menej sacharidov a tukov, alebo pridať aktivitu = napr. bicykel, stepper, hocičo pri čom sa ti zvýši tep, a ideálne ak by si pritom používala hrudný pas, aby si vedela, koľko pri každej tej aktivite spáliš. Toľko na úvod.

2 Replies

  • Ahoj Michal.
    Som rada, že som narazila na niekoho ako Ty. Veľmi ma zaujíma Tvoj názor na to, ako mám postupovať ďalej, pretože už som si pozrela pár tvojich videí. Milujem cvičenie a neviem si predstaviť bez toho život 🙂 Mám však dve deti a z polovice prácu do večera, tak sa mi darí navštíviť fitko 2-4x týždenne. Od zš som lyžovala, možno aj preto mám “väčšie” stehná. A to je môj problém. Pretože čím viac cvičím, niekedy mám pocit, že ešte na nich naberám. V tebou odporúčanej kalkulačke mi vyšlo percento tuku 12,3% pri veku 40, váhe 69kg, výške 169cm. (To sa mi zdá príliš nízke.) Celkovo však môj problém tkvie naozaj len v stehnách alebo celkovo nešťastná partia = nohy. Striedam rôzne druhy cvičení – ako sú deep work, bosu, tabata (ešte som nevidela video o tom, že HIIT je mýtus :/ ), jumping s posilňovaním – kruhový…v lete niekedy behám, čo ma však moc nebaví a taktiež milujem túry. Doma niekedy cvičievam s appkou sixpack – stredný a ťažší level, keď cvičím, kocky vidím pri dobrom osvetlení “)) Okrem toho som mala obdobia, presnešie dve, kedy som chodila viac do posilovne, vypadala som rovnako, akvšak stále vo mne bojuje môj možno nesprávny názor – že či si tie stehná ešte nezväčšujem. Aby som nezabudla stravu – ako gro – jeden čas som merala kalorie, na KT. Ale nakoľko je to pracné, uchýlila som sa ku keto strave. Viem, že toto moc neschvaľuješ. No vieš mi na základe týchto mojich indícií poradiť?? Vopred ďakujem.

  • Ahoj Michal,
    ešte ako dodatok k môjmu predošlému komentu – spomínala som kalkulačku – opravujem (omylom som nechala nezadaný obvod krku tých 50cm, ale samozrejme mám len 32cm, čo zmenilo result – na 22,2% tuku. Tiež som fixne chcela kg dole – ale podstatné je cm. Takže – obvod pása 70cm, boky 92cm. Aby moje info boli úplné. https://www.calculator.net/body-fat-calculator.html?ctype=metric&csex=f&cage=40&cweightlbs=152&cheightfeet=5&cheightinch=10.5&cneckfeet=1&cneckinch=7.5&cwaistfeet=3&cwaistinch=1.5&chipfeet=2&chipinch=10.5&cweightkgs=69&cheightmeter=169&cneckmeter=32&cwaistmeter=70&chipmeter=92&x=68&y=16#
    koľko mám dať dole kg – nie je podstatné?
    ešte raz vďaka za odpoveď

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *