Military press = ramená ako James Bond

Včera, keď som robil military press, zastavil sa pri mne pánko o pár rokov starší ako ja, a uznanlivo prikyvoval hlavou, že slušná váha. Vraj jeho bolia z toho ramená. Mal som tam 75kg. Nie je to veľa na moju váhu 82kg, ale ani málo to je pravda. Pripomenulo mi to, že military press je môj najobľúbenejší cvik, vďaka ktorému mám ramená aké mám. Žiadny iný cvik nefunguje na ramená tak dobre, ako military press.

Military press je tlak veľkou činkou nad hlavu. Má presne predpísané pravidlá: päty by mali byť blízko pri sebe a špičky mierne od seba – z toho vychádza aj názov military.

Tlak s normálnym širokým postojom už nie je military press, ale overhead press. Military press musí byť striktný, žiadne pokrčenie v kolenách, a žiadne pomáhanie si pohupovanim a už vôbec nie push-press.

Čo sú najčastejšie chyby, ktoré vidím pri cvičení military/overhead pressu:

  • jedna noha v predu a mierny podrep, toto je najkatastrofálnejšia varianta
  • uvoľnené telo
  • vytočené lakte do strán
  • nakláňanie sa dozadu

Dobrý poctivý military press je:

  • človek je napnutý celý od lýtok, cez zadok až po chrbát, ramená a krk, všetko je v stave pohotovosti
  • nohy sú mierne od seba alebo úplne pri sebe a vždy napnuté
  • lakte smerujú smerom dopredu pred činku, skoro ako pri predných drepoch
  • postoj je rovný, military press sa nesmie zmeniť na bench press bez lavičky

Pamätám si, ako som pred rokmi obdivoval Daniela Craiga v Jamesovi Bondovi. Legendárna scéna na pláži, ako vychádza z vody a ramená má také guľaté, až sa z toho človeku zakrúti hlava.

Keď som začal mať silný military press, ramená začali vyzerať ako z tejto scény. Dnes ich mám už lepšie 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *