Doplnky výživy a bullshity ako gainer a podobne

Prišla mi otázka:

Ahoj Michal.Kamarád cvičí a ne a ne přibrat.Můžeš prosím poradit jak na to?Váží 68kg a je hubený.Pravidelná vyvážená strava a gainer a nic nejde.Děkuji.Petr

Ahoj! To že je hubený je naša výhoda! Každý gram svalov, ktorý naberie, bude vidieť. Najprv k tomu gaineru, treba si uvedomiť čo chce nabrať – a to je svalová hmota. Svalová hmota nám narastie len vďaka proteínu, žiadne sacharidy ani tuky. Gajner je z veľkej časti len malodextrin, nejaké malé množstvo whey proteínu a xy ďalších zbytočných zložiek.

Sacharidy sú energia a čo sa týka mikronutrientov tak aj minerály a vitamíny. Ale iba v prípade plnohodnotných sacharidov ako sú cestoviny, zemiaky, alebo ryža. Určite nie cukor ako je gajner.

Ak teda chce kamarát pribrať hocičo a je mu jedno že 95% z toho bude tuk, tak potom ľahká rada, nech sa nalieva gainerom od rána do večera.

Ak chce pribrať seriózne svaly a vyzerať dobre, primárne ho musí zaujímať koľko bielkovín denne zje A AJ SI TO SLEDOVAŤ A MERAŤ. Jeho hlavný cieľ by mal byť 1,5gamov plnohodnotných bielkovín/ deň / kg váhy. To je prvá podmienka.

Druhá podmienka je cvičiť, ideálne základné cviky, intenzita 75-95% z maxima na série. Keď toto splní, môže počítať s 800-1200gramov svalov / mesiac počas prvého roka. Čiže oddnes za 12 mesiacov by mohol mať 78kg. Čokoľvek naviac bude vždy len tuk.

Čo som ešte v odpovedi zabudol dodať. Prakticky akékoľvek doplnky sú zbytočné. Základ a 95% všetkého je strava a cvičenie. Všetky možné spaľovače, nakopávače sú vo väčšine prípadov len placebo a vyhodené peniaze. Čo jediné má zmysel je Whey proteín a aj to len v prípade, ak naozaj nestíhate zjesť v nejaký konkrétny deň dostatok bielkovín, lebo ste napríklad mali defekt na aute a nestihli sa najesť. Všetko ostatné by mala byť strava.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *